Steve Jobs
Steve Jobsi on kirjeldatud kui karmi ja julma juhti, ent tal oli ka võime teisi inspireerida ja panna inimesi uskuma nende võimetesse ja oskustesse. Jobs süstis Apple’i töötajaskonda vankumatut indu luua revolutsioonilisi tooteid, ja veenis neid selles, et järjepidevus ja keskendumine viivad sihile. Ta lõi keskkonna, kus igale inimesele anti piisavalt hingamis- ja arenguruumi. Tema visioon ja eesmärkidele pühendumus sisendas töötajatesse tunnet, et liigutakse õigel kursil ja tegeletakse millegi tähendusrikkaga.
Jobs’i pühendumus ja oskused, iseäranis tootedisaini ja turunduse alal, pälvisid talle Apple’i tegevdirektorina tegutsemise ajal ülejäänud töötajaskonna usalduse. Ta värbas ettevõtte jaoks tööle vaid parimaid ja andekamaid, lõi neile motiveeriva töökeskonna, ning soodustas kõrgjõudlusega töökultuuri tekkimist, olles sealjuures paindlik ning avatud kriitikale. Sealjuures oli ta autokraat, kes ei küsinud kolleegidelt nõu ja jäi oma enda võimetele kindlaks.
Jobs uskus, et globaalses majanduses konkurentsivõimeliseks jäämiseks tuleb keskenduda innovatsioonile ja esirindlikule tehnoloogiale. Erinevalt teistest juhtidest, kes keskendusid ettevõtte halduslikule poolele ja strateegiale, pidas Jobs olulisimaks keskenduda just transformatiivsetele toodetele, mis vastaksid tarbijate muutuvatele nõudmistele. Ta uskus, et organisatsioonid peaksid konkurentsi kasvavale väljakutsele vastamiseks muutuma, seda eriti tehnoloogiasfääris. Ta mõistis, et dünaamilises olustikus, kus on raske ette ennustada maailma edasist kujunemist, ei piisa konventsionaalsusest.
Bill Campbell
Bill Campbell oli üks mõjukamaid taustamängijaid Silicon Valleys. Ta aitas üles ehitada mõned Silicon Valley suurimad ettevõtted, sealhulgas Google, Apple ja Inuit, ning luua üle triljoni dollari turuväärtust. Campbell oli treener, mentor ja sõber mitmetele tehnoloogiamaailma titaanidele nagu Steve Jobs, Eric Schmidt, Larry Page, Jeff Bezos, Ben Horowitz, Sundar Pichai, Dan Rosensweig, John Hennessy, Sheryl Sandberg ja paljudele teistele, oskamata sealjuures ise kirjutada ridagi koodi.
Teda tunti kui lihtsalt “treener”. Ta töötas üksikisikutega, kuid treenis terveid töötajate meeskondi. Ta leidis, et treenimine on parim viis pädevatest inimestest võimsa kollektiivi moodustamiseks. Mängides olulist rolli tehnoloogiafirmade edulugudes, keeldus ta sealjuures korduvalt igasugusest kompensatsioonist, öeldes, et talle meeldib oma mõju sootuks teise mõõdupuuga mõõta. Tema jaoks oli oluline näha, kui paljudest inimestest, kellega ta on koostööd teinud, on saanud head juhid – see oli tema isikliku edu mõõdik.
Mõned Bill Campbelli õpetused: Iga juhi kõrgeim prioriteet on tema inimeste edu ja heaolu. Töötajatelt ei saa austust nõuda, vaid see tuleb välja teenida. Tootearenduses tuleks otsuste vastuvõtmisel juhinduda algtõdedest – muutmatutest tõsiasjadest, mis on toote või ettevõtte vundamendiks. Inimesi vallandades, tuleks neile jätta nende väärikus, ja tänada neid nende saavutuste eest. Uskuge inimestesse rohkem kui nad seda ise teevad. Treenida saab neid, kes suudavad olla ausad, alandlikud, visad, kes on valmis kõvasti tööd rabama ja on alati valmis õppima. Ära ütle inimestele, mida teha, vaid vesta neile mõni õpetlik lugu, ja aita neil ise parimate järelduste ja otsusteni jõuda[1].
Steve Jobsi on kirjeldatud kui karmi ja julma juhti, ent tal oli ka võime teisi inspireerida ja panna inimesi uskuma nende võimetesse ja oskustesse. Jobs süstis Apple’i töötajaskonda vankumatut indu luua revolutsioonilisi tooteid, ja veenis neid selles, et järjepidevus ja keskendumine viivad sihile. Ta lõi keskkonna, kus igale inimesele anti piisavalt hingamis- ja arenguruumi. Tema visioon ja eesmärkidele pühendumus sisendas töötajatesse tunnet, et liigutakse õigel kursil ja tegeletakse millegi tähendusrikkaga.
Jobs’i pühendumus ja oskused, iseäranis tootedisaini ja turunduse alal, pälvisid talle Apple’i tegevdirektorina tegutsemise ajal ülejäänud töötajaskonna usalduse. Ta värbas ettevõtte jaoks tööle vaid parimaid ja andekamaid, lõi neile motiveeriva töökeskonna, ning soodustas kõrgjõudlusega töökultuuri tekkimist, olles sealjuures paindlik ning avatud kriitikale. Sealjuures oli ta autokraat, kes ei küsinud kolleegidelt nõu ja jäi oma enda võimetele kindlaks.
Jobs uskus, et globaalses majanduses konkurentsivõimeliseks jäämiseks tuleb keskenduda innovatsioonile ja esirindlikule tehnoloogiale. Erinevalt teistest juhtidest, kes keskendusid ettevõtte halduslikule poolele ja strateegiale, pidas Jobs olulisimaks keskenduda just transformatiivsetele toodetele, mis vastaksid tarbijate muutuvatele nõudmistele. Ta uskus, et organisatsioonid peaksid konkurentsi kasvavale väljakutsele vastamiseks muutuma, seda eriti tehnoloogiasfääris. Ta mõistis, et dünaamilises olustikus, kus on raske ette ennustada maailma edasist kujunemist, ei piisa konventsionaalsusest.
Bill Campbell
Bill Campbell oli üks mõjukamaid taustamängijaid Silicon Valleys. Ta aitas üles ehitada mõned Silicon Valley suurimad ettevõtted, sealhulgas Google, Apple ja Inuit, ning luua üle triljoni dollari turuväärtust. Campbell oli treener, mentor ja sõber mitmetele tehnoloogiamaailma titaanidele nagu Steve Jobs, Eric Schmidt, Larry Page, Jeff Bezos, Ben Horowitz, Sundar Pichai, Dan Rosensweig, John Hennessy, Sheryl Sandberg ja paljudele teistele, oskamata sealjuures ise kirjutada ridagi koodi.
Teda tunti kui lihtsalt “treener”. Ta töötas üksikisikutega, kuid treenis terveid töötajate meeskondi. Ta leidis, et treenimine on parim viis pädevatest inimestest võimsa kollektiivi moodustamiseks. Mängides olulist rolli tehnoloogiafirmade edulugudes, keeldus ta sealjuures korduvalt igasugusest kompensatsioonist, öeldes, et talle meeldib oma mõju sootuks teise mõõdupuuga mõõta. Tema jaoks oli oluline näha, kui paljudest inimestest, kellega ta on koostööd teinud, on saanud head juhid – see oli tema isikliku edu mõõdik.
Mõned Bill Campbelli õpetused: Iga juhi kõrgeim prioriteet on tema inimeste edu ja heaolu. Töötajatelt ei saa austust nõuda, vaid see tuleb välja teenida. Tootearenduses tuleks otsuste vastuvõtmisel juhinduda algtõdedest – muutmatutest tõsiasjadest, mis on toote või ettevõtte vundamendiks. Inimesi vallandades, tuleks neile jätta nende väärikus, ja tänada neid nende saavutuste eest. Uskuge inimestesse rohkem kui nad seda ise teevad. Treenida saab neid, kes suudavad olla ausad, alandlikud, visad, kes on valmis kõvasti tööd rabama ja on alati valmis õppima. Ära ütle inimestele, mida teha, vaid vesta neile mõni õpetlik lugu, ja aita neil ise parimate järelduste ja otsusteni jõuda[1].
Viited
1) Schmidt, E. (2019). Trillion Dollar Coach: The Leadership
Playbook of Silicon Valley's Bill Campbell. New York: Harper Business.
Comments
Post a Comment