https://web.archive.org/web/20190215045417/https://geoportaal.maaamet.ee/ |
Swedbank – Tagasi nupp ei tööta, iga kord tuleb uuesti sisse logida. On mõistetav, et panga lehekülg peab olema turvaline, kuid ei ole päris selge, miks see peab olema saavutatud just viletsa navigatsiooni hinnaga.
Quora – Mõnikord kui vajutada postituse põhjas olevat expand nuppu tekib äärmiselt tüütu olukord, kus selle asemel, et loetavat teksti lihtsalt pikendada, liigutakse täiesti eraldi uuele lehele, mille tagajärjel kaob ära järg ja kontekst. Sealjuures ei juhtu see üldse mitte alati ühtemoodi etteennustataval viisil vaid on nagu mingi sadistlik loterii.
Hea kasutatavuse näiteid on raskem leida, sest kui kõik toimib nii nagu peab, siis seda tavaliselt eraldi ei märkagi. Toon välja Last.fm-i. Põhjuseks ladusalt toimiv, ühtne ja intuitiivne kasutajaliides ning üks eriline feature, mis on päris nutikas – kasutajate ja bändide kuulamiste arvu on võimalik hästi lihtsalt filtreerida ajaperioodide järgi (lehte värskendamata ja kuhugi edasi navigeerimata). Nii saab hõlpsasti teada saada, mida keegi viimase 7 päeva või kuu aja jooksul kõige rohkem kuulas, või milliseid on ühe või teise bändi populaarseimad lood läbi aegade või nt ainult eelmisel aastal.
Ei tahaks mainimata jätta ka paari toredat raamatut, mis käsitlevad veebikasutatavust ja disainiga seotud mõtlemist üldisemalt: Steve Krugi "Don't make me think" ja Donald Normani "The Design of Everyday Things".
Comments
Post a Comment